سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گشاده رویی، عامل دوستی است . [امام علی علیه السلام]
آواز ققنوس
روزی سوراخ کوچکی در یک پیله ظاهر شد . شخصی نشست و
ساعتها تقلای پروانه برای
بیرون آمدن از سوراخ کوچک پیله راتماشا کرد.
ناگهان تقلای پروانه متوق? شدو به نظر رسید که خسته
شده و دیگر نمی تواند به تلاشش ادامه دهد.

آن شخص خواست به پروانه کمک کندو با یک قیچی سوراخ
پیله را گشاد کرد. پروانه به راحتی از پیله خارج شد
اما جثهاش ضعی? و بالهایش چروکیده بودند.

آن شخص به تماشای پروانه ادامه داد . او انتظار داشت
پر پروانه گسترده و مستحکم شود و پرواز کند؛ اما نه
تنها چنین نشد و برعکس ، پروانه ناچار شد همه عمر را
روی زمین بخزد و هرگز نتوانست پرواز کند .

آن شخص مهربان نفهمید که محدودیت پیله و تقلا برای
خارج شدن از سوراخ ریز آن را خدا برای پروانه قرار
داده بود تا به آن وسیله مایعی از بدنش ترشح شود و پس
از خروج از پیله به او امکان
پرواز دهد .

گاهی اوقات در زندگی فقط به تقلا نیاز داریم. اگر
خداوند مقرر میکرد بدون هیچ مشکلی زندگی کنیم فلج
میشدیم ؛به اندازه کافی قوی نمیشدیم و هر گز نمی
توانستیم پرواز کنیم.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد نوروزی ::: دوشنبه 89/8/24::: ساعت 10:0 صبح


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 1
    بازدید دیروز: 19
    کل بازدید :106843

    >> درباره خودم <<
    آواز ققنوس
    محمد نوروزی
    می روم دل مردگی ها را ز سر بیرون کنم گر فلک با من نسازد چرخ را وارون کنم بر کلام نا هماهنگ جدایی خط کشم بر سرود آفرینش نغمه ای موزون کنم

    >>دسته بندی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    آواز ققنوس

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<